Miért jó, ha lakáskezelőre bízza az ember a befektetésre szánt ingatlanát?
Tudjuk, hogy már sokszor írtunk róla, miért jó, ha lakáskezelőre bízza az ember a befektetésre szánt ingatlanát, de ezeken a napi példákon keresztül lehet a legjobban átlátni. Ott fejeztük be a múltkor a cikket, hogy megisszuk reggel a szomszéd kávézóból áthozott kávét és elkezdődik Belvárosspecialista Lakáspont.hu Ingatlanirodánál és Lakáskezelőnél a nap kemény munkával töltött része. Szinte még le sem tettük a csészét, már csörög a telefon, mert az egyik lakásban elromlott a cirkó. Szerencse, mert fűteni már nem kell, de meleg vízre szüksége van a bérlőnek, így azonnal hívjuk a szerelőink egykét, hogy tud-e menni SOS megnézni egy kazánt, ha nem, akkor szerencsére van még pár telefonszám. Ezt a problémát még el sem hárítottuk, de már csörög a telefon, mert egy másik lakásban a hűtő hibásodott meg, és hogy teljes legyen a lista egy harmadik ingatlanban pedig a mosógép. De a helyzet magaslatán vagyunk és pár órán belül minden szerelő már úton van. Ha a szerencse mellett áll, akkor a bérlők otthon tartózkodnak és várják őket, ha nem, akkor megoldjuk és mi szaladunk, természetesen csak a beleegyezésükkel, hogy beengedjük a szerelőket. Ha már úgy is útnak indultunk, menet közben hív a biztosító, mert pár nappal korábban bejelentettük, hogy beázott az egyik lakás, amit kezelünk, mert a felső szomszédnál csőtörés volt, így még arra is kanyarodunk az irodába visszafelé, mert most tudok odaszaladni ellenőrizni a kárt. Eközben a benti kolléganő rendületlenül készíti az elszámolásokat a tulajdonosok felé, a rezsikalkulációkat a bérlők részére, míg másik kollégánk a közművek óraállását diktálja a szolgáltatók részére, hogy mindenki számára korrekt, precíz elszámolásunk legyen. Sajnos ez sem olyan egyszerű, mert időnként még így is olyan csekkek érkeznek, hogy ember legyen a talpán, aki megfejti, mi alapján számoltak. De tökéletes lakáskezelőként mi erre is tudjuk a megoldást, e-mailek sokaságával, napilapos fényképekkel bombázzuk a szolgáltatót, illetve végső esetben telefonos kapcsolatba lépünk. Ez a legidőrablóbb. Mindenki nagy kedvence, a robothang felel a vonal túlfelén, határozottan nyomkodva igyekszünk a megfelelő számot kiválasztani, majd órákig hallgatjuk a zenét, mire végre valaki felveszi. Ez még egy laza nap, így nekiállunk befizetni még jó pár csekket, berögzítjük a lakáskezelő rendszerbe, aztán lefűzzük őket. Gyorsan kiszaladunk ebédelni, mert épp az imént hívott az egyik bérlőnk, hogy beszaladna fizetni. Gyors evés, és meg is érkezik az ügyfél. Őt követi váratlanul egy másik, aki nem szólt, de pont a lakáskezelő iroda felé járt, és behozott egy levelet, ami a postaládában volt. Erről jut eszünkbe, hogy gyorsan mi is kiürítjük a postaládát, ahol nagyjából ötven levél vár, köztük rengeteg csekkel, amit már lehet is bontogatni, szortírozni, és átnézni. Folyt köv.