Ingatlankezelés a Gyakorlatban: Feladatok és Teendők Széles Skálája2


 

Előző cikkünk folytatásában ügyfeleink további kérdéseire adunk választ azzal kapcsolatban, hogy mi a Lakáspont.hu Kft belváros specialista lakáskezelőnél hogyan dolgozunk.

Milyen gyakran ellenőrzik az ingatlant?

Általában három-hat havonta, de amennyiben indokolt, akár havi rendszerességgel is. Érdemes beköltözés után az első egy-két hónapban ellenőrizni, és utána már azért az kiderül, hogy mennyire szükséges a sűrű ellenőrzés.

Hogyan kezelik a bérlők kéréseit, esetleges panaszait?

0-24 órában rendelkezésre állunk, és amilyen gyorsan csak lehet, orvosoljuk a problémát. Nyilván vannak helyzetek, amikor nem csak rajtunk múlik a gyorsaság, hiszen ha szakemberre van szükség, akkor az ő elfoglaltságától is függ. Valamint a bérlő együttműködésétől függ, hogy mihamarabb megoldódjon a felmerült gond.

Van-e a portfóliójukban az enyémhez hasonló ingatlan?

Ehhez tudnunk kellene, pontosan milyen ingatlanról van szó és hol helyezkedik el. Sok ingatlant kezelünk, tégla, panel, kisebb, nagyobb, felújított, újszerű, de főként Budapest belvárosában található ingatlanokkal foglalkozunk.

Hogyan menedzselik a bérleti díj esetleges elmaradását?

Naprakész rendszerünk van, pontos kimutatásokkal, és automatikus figyelmeztetéssel. Nagyon figyelünk a késedelemre is. Ha mégis előfordul, elsőként felvesszük a kapcsolatot a bérlővel, hogy miért nem tud fizetni. Fizetési felszólítást is küldünk, és ha szükséges, a jogilag megengedett eszközök használatával oldjuk meg, hogy ne legyen elmaradás.

Van-e valamilyen plusz fizetési kötelezettségem az ingatlankezelői díjon felül?

Amit a kezelési díj nem tartalmaz, az az ingatlan kiadásának a díja.
A lakás karbantartásával, felújításával, javításával kapcsolatban a szakemberek költségét is a tulajdonosnak kell megfizetnie. Nyilván, ha a bérlő tesz tönkre valamit, az természetesen a bérlő költsége. Ezért fontos, hogy mindig pontos, képekkel alátámasztott átadás-átvételt készítünk, így a későbbi esetleges vitás kérdéseket, helyzeteket igyekszünk elkerülni.
Valamint, amikor üres a lakás, akkor a rezsi alapdíjakat és a közös költséget is fizetnie kell a tulajdonosnak.

Hogyan választják ki és hogyan minősítik az új bérlőket bérlőcsere esetén?

Mivel a Lakáspont.hu Kft egyben belváros specialista ingatlaniroda is, így sokéves tapasztalatunk van a lakáskiadás terén is. Tapasztalt kollégáink profi módon szűrik és választják ki a megfelelő bérlőt minden ingatlanba. Pontosan úgy, mintha a saját lakásukat adnák ki. Nyilván egy idő utána, aki már évek óta nap, mint nap ezzel foglalkozik, elsőként hallgat a megérzésére. Ha szimpatikus az ügyfél, akkor a munkáltatói igazolás, és elbeszélgetés során leellenőrizzük. Amennyiben szükséges, a lehetséges bérlők kiválasztása után, a tulajdonossal egy közös bemutatkozó eseményt hozunk létre, melyben együtt mérlegelünk a tulajdonossal.

A küldetésünk, hogy munkánk során maximális szakértelemmel álljunk ügyfeleink mellett, akik Budapest belvárosában szeretnék ingatlanjaikat kezelni, és általunk idejük felszabadításával elérhessék az elvárt nyereséget.