Hideghívás = MUMUS?


 

Sokszor téma nálunk a Lakáspont Budapest Belváros Specialista Ingatlanirodánál a hideghívás. Kell? Szükséges? Lehet enélkül is címet szerezni, hiszen annyian ajánlanak minket. Amikor szóba kerül, akár egy szimpla beszélgetésnél, akár a rendszeres heti meetingen is, ahányan vagyunk, annyiféleképpen állunk hozzá. Van olyan értékesítőnk, aki fél tőle, hallani sem akar róla, míg mások nap mint nap több tíz-húsz hideghívást is megejtenek.

De mi is az a hideghívás? Spam hívásnak is nevezik, angolul pedig: cold calling. Nem más, mint egy marketing technika, aminek során ismeretlen embereket hívnak fel telefonon azzal a céllal, hogy valamilyen terméket eladjanak nekik. (idézet a lexiq.hu oldalról) Az ingatlanközvetítők terméke nem más, mint egy szolgálatás, a Lakásopnt referensei például azt ajánlják, hogy amennyiben megbízza őket az ingatlan tulajdonosa, reális időn belül, és piacképes áron értékesítik az ingatlanát.

A Lakáspontnál vannak olyan ingatlanközvetítő kollégák, akinek szinte nincs is arr szüksége, hogy hideghívást indítsanak. Egyszerűen annyira szuper értékesítő – kedvesek, türelmesek, megbízhatók szakmailag felkészült -, hogy bárki, akivel kapcsolatba kerülnek, olyan elégedett végül, hogy folyamatosan tovább ajánlják, így rengeteg új kiadó és eladó ingatlan kerül a portfóliójukba hideghívás nélkül is. Persze sokszor előfordul, hogy jelentkezik valaki egy meghirdetett lakásra, és miután megtekintette, mégsem tetszik neki. Ekkor jön az újabb feladat, találni neki másik, hasonló ingatlant. Bár egy adott környéken dolgozunk, mégis vannak olyan igatlanok, melyek értékesítésével nem minket bíztak meg. Ekkor felkeressük a tulajdonost, vagy a már megbízott kollégát, aki másik közvetítő irodánál dolgozik, hogy közös együttműködés keretein belül értékesítsük az ingatlant, amit kínál. Ez az eset sokszor előfordul.

Pont az elmúlt héten történt, hogy drága ingatlanközvetítő kolléganőnk ki sem látszott a munkából, egyik mutatás követte a másikat és szerencsére mindegyik szerződéskötéssel ért véget. De a heti meetingen már meg is jegyezte, hogy miután mindent eladott és kiadott most meg hirtelen annyira kifogyott a lakásokból, hogy ideje lesz újra megemelnie a telefont. Csak mellékesen teszem hozzá, mi erre sokszor mosollyal reagálunk, mert ilyenkor szokott az következni, hogy két nap múlva úgy jön be az irodába, hogy őt hívta fel hat-hét ügyfél, mert épp van egy eladó vagy kiadó ingatlanuk valakik őt ajánlották.

Másik ingatlanközvetítő csapattagunkat szintén rengetegen ajánlják, de ennek ellenére ő folyamatosan felemeli a telefont és igyekszik új ügyfeleket is felkutatni. Mivel jellemzően bizonyos kerületekben dolgozik, és azokon belül is egy-egy területet szinte teljesen lefed, rengeteg keresője van azokon a környékeken, akik épp lecsúsznak egy-egy lakásról. Leginkább nekik próbál másik ingatlant keresni, és eközben sokszor „ botlik” olyan tulajdonosba, akiknek olyan épületben van az ingatlana, amit kifejezetten jól ismer, vagy már épp adott el - adott ki ott lakást. Nem régen kiderült, hogy pont a telefon túlvégén lévő hölgy szomszédjáét értékesített pár héttel korábban. Addig is bizalommal voltak felé, de ezután kifejezetten örültek, hogy „egymásra találtak”.

Nagyon sokszor a hideghívót kapásból elutasítják. Rossz tapasztalat, az előző hívó erőszakos nyomulása, a korábbi ingatlanközvetítők nem csináltak semmit, a hideghívó csak növelni akarja az ingatlanok számát. Vannak tanfolyamok, ahol azt tanítják, hogyan kezeljük ezeket a kifogásokat. Vannak, akik tényleg előre megírnak egy kész szöveget is. Mi a Lakáspont Budapest Belváros Specialista Ingatlanközvetítő irodánál úgy gondoljuk, hogy minden ügyfelünk egyedi, egyedi igényekkel és elképzelésekkel és mi ezeknek igyekszünk megfelelni. Nálunk az Ügyfelek a Legfontosabbak, és hogy Ők elégedettek legyenek. Amikor ingatlanközvetítő-értékesítő kollégáink megemelik a telefont, nem plusz egy ingatlant szeretnénk szerezni, hanem a szakmai tudásuk legjavát nyújtani, hogy egy mindenki számára előnyös üzlet jöhessen létre. Nálunk az sem csak ámítás, hogy meglévő ügyfelünknek keresünk ingatlant, mivel lakáskezeléssel is foglalkozunk, így számos befektetővel állunk kapcsolatban.

Mi azt javasoljuk, hogy nem érdemes kapásból elutasítani egy „hideghívót”, mert egy személyes találkozás, egy kötetlen beszélgetés még nem kerül semmibe, ellenben lehet, hogy pozitív élményként ér véget.

Köszönöm, hogy elolvasta, ha bármilyen kérdése van a cikkel kapcsolatban, vagy szeretne minket megbízni ingatlana értékesítésével, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot. A Lakáspont értékesítői örömmel segítenek Önnek.

Üdvözlettel:

Stark Mónika
Lakáspont
Ügyvezető