A lakáskezelés szívének kedvenc mondata: "Az ügyfelektől kapott elismerés minden nap motivál." Lakáskelező / Béres Melinda

 

Nálunk, a Lakáspont belvárosspecialista Ingatlanirodánál és Lakáskezelőnél kiemeleten figyelünk arra, hogy minden kollégánk szívvel-lélekkel végezze a munkáját. Pont ilyen, irodánk fő mozgatórugója, ahogy sokan kedvesen nevezik a " Főnökasszony", Béres Melinda 2013 óta dolgozik itt, mint irodavezető. És hogy miért ő a fő mozgatórugó, mennyire fontos és nélkülözhetetlen? Elég egy-két nap, amikor nem tud az irodában lenni, és próbáljuk helyettesíteni, rögtön érezzük, hogy hihetetlen teher nyugszik a vállán, amit emberfeletti munkabírással, türelemmel és precizitással végez nap mint nap. Pontosan, úgy, ahogy maga is megfogalmazza: "A tulajdonos érdekeit szem előtt tartva, a kiadó lakások teljeskörű menedzselését vállalom, a bérlővel és a lakással kapcsolatos teendők terhét leveszem a tulajdonosok válláról."

Még mindig azt mondják, hogy az ingatlan az egyik legjobb befektetés, ezért egyre többen vásárolnak kifejezetten üzleti céllal ingatlant. És rengetegen vannak, akiknek ez tényleg csak egy befektetés, de sem idejük, sem energiájuk, hogy menedzseljék azt. Ilyenkor van szükség egy lakáskezelő cégre, mint a Lakáspont Ingatlankezelő.

Melinda is úgy látja: "Megnőtt a kereslet az iparág legjobb szakemberei iránt, akik ellátják az ingatlanok napi kezelését. Ingatlankezelő szakemberként szerves szerepet játszom a tulajdonosok befektetésének sikerében. Úgy gondoskodom a tulajdonosok ingatlanáról, mintha a sajátom lenne."

A saját otthonunk és mindenapjaink során sem titok, hogy mennyi idő és energia kell egy lakás menedzseléséhez, elég csak arra gondolni, hogy időben be kell fizetni a számlákat, amiken legtöbbször még eligazodni sem lehet. Most miért ennyi, ha levontak egy csomót és mégis több, mint amire számítottunk? Miért nem küldik időben? Akkor után kell járni, hosszas levelezés, telefonálás, sorban állás. És ez még csak egy dolog. Mi van akkor, ha elromlik valami? Megfelelő szakembert kell találni, ami valljuk be, manapság szintén nem egy egyszerű feladat. Aztán jön a rengeteg egyeztetés, a bérlő nem lesz otthon, nekünk kell odamenni és... késés? naná!... órákon át várni.

Ja, és ki szereti a papírmunkát? Mert az is van. Ahogy érkezik a stressz is. Ha pedig olyan szerencsések vagyunk, hogy több ingatlanunk is van, ezt mind szorozzuk meg. És gondoljunk Melindára inkább:

"Időt és energiát takarítok meg a tulajdonos számára, akinek jóformán nincs más dolga, mint várni, hogy a lakbér megérkezzen a számlájára, és nem kell vesződnie a lakás műszaki karbantartásával, az adminisztrációs teendőkkel sem. Egyszerre tudok több projektet koordinálni, és mindig nagy figyelmet fordítok a részletekre, amelyek mind a bérbeadót, mind a bérlőt védik. Képes vagyok kegyesen kezelni a panaszokat és a stresszes helyzeteket, megoldani azokat a problémákat, amelyeket mások esetleg nem tudnak. "

És mivel mi főként belvárosi lakáskezeléssel foglalkozunk, rengetegszer találkozunk azzal a problémával, hogy a tulajdonos nem beszél idegennyelvet, viszont csak külföldi bérlő jelentkezik az ingatlanára. Velünk ez sem probléma.

"Jó kommunikációs készségekkel rendelkezem írásban és szóban egyaránt, akár több nyelven is, amely kulcsfontosságú minden jó kapcsolathoz."

Még órákig lehetne sorolni, miért ideális - persze az idő, energia, stressz stb mellett -, ha ingatlanbefektetésünket egy jó szakemberre bízzuk, aki ismeri az aktuális piacot és tudja, hogy hozza ki az adott helyzetben, a lehető legyorsabban a legtöbbet belőle, de Melinda tökéletesen megfogalmazta:

"Az a célom, hogy megvédjem a tulajdonos befektetését, minimalizáljam a költségeket és maximalizáljam a bevételét – anélkül, hogy az megszakítaná a mindennapi életét."