Hogyan lehet még alkalmazni a 80-20-as szabály az otthonok eladása esetében?

 

Ha nem ismered a Pareto elvet, olvasd el az előző két cikkünket, a Vikipédia szerint: „azt mondhatjuk azt is, hogy a tevékenységeinknek 20%-a hozza a jövedelmünk 80%-át. A hirdetések 20%-a hozza az üzletek 80%-át.”

Tanuld meg, hogyan fordíthatod ezt a szabályt a saját javadra és így nem kell beletörődj majd abba, hogy kevesebbért adj el, mint a kikiáltási ára, vagyis az irányárad. Használd hatás-többszörözőként az egyedi eladási pontodat. Az ügyfelek, akik beleszeretnek egy otthonba, nem gondolkoznak az áron. Egy előnyös ajánlatot tesznek. Bizonyos esetekben a 80-20-as szabály abban segíthet embereknek, hogy bemutató nélkül adjanak el egy otthont, vagy anélkül, hogy időt kellene pocsékolniuk. A példában lévő ház több hónapja ott volt a piacon. Az előző házhoz képest ez a hely nem volt csúnya. Ellenkezőleg. Ez egy vadonatúj, egyedi építésű ház volt. Hét hónapig ült a piacon egyetlen ajánlat nélkül. Az építő ezt nem tudta hova tenni. Mivel az új háza nem kelt el, kirúgta az ügynökét és felvett egy újat. Szerencsére az új ügynök tudta, hogy mennyire fontos megtalálni az egyedi előnyt. Elautózott oda és alaposan szemügyre vette a házat. Amit felfedezett, mindent megváltoztatott. Ennek a háznak volt egy gyönyörű hátsó kertje.

 

Itt a kert nem csak, hogy nagyobb volt, hanem sokkal inkább volt privát, mint a többi kert. Az új ingatlanügynök ezt az ötszáz négyzetméteres területet marketingelte. Részletesen írt róla a ház leírásában. Mivel itt nem a ház volt a fő eladási pont, a figyelmét erre az ötszáz négyzetméternyi területere helyezte. Szinte semennyi időbe sem telt és az érdeklődő ügyfelek már hívták is. Egy vevő, aki a területre szeretett volna költözni, észrevette, hogy eladó a ház. A 80-20-as szabály működés közben. Az ügyfelek az egyedi tulajdonságokat keresik. Korábban senkinek nem kapta el a tekintetét ez a ház. Azonban, amikor a vevő rájött, hogy ezt egy ezzel a területtel együtt lehet megvásárolni, 200 kilométerről küldött rá egy ajánlatot. Nem is látta személyesen a házat. Félt, hogy valaki más előtte meg fogja vásárolni a házat és elveszti a tökéletes otthont. 45 napon belül le is bonyolódott az eladás. Az építész el volt képedve. Közel 8 hónapja volt a ház a piacon az érdeklődés halvány szikrája nélkül. A 80-20-as szabállyal hihetetlenül gyorsan eladták, anélkül, hogy személyesen valaha is látta volna a vásárló. Azzal, hogy az ötszáz négyzetméternyi területre összpontosítottak, az ingatlanügynök azonnal meg tudta ragadni a lehetséges vásárlók figyelmét. Így a ház nem csak hogy már nem eladhatatlan volt, hanem a legkapósabb házzá vált a piacon.

Hogyan találd meg a tökéletes vásárlót az otthonod számára? Amikor egy hirdetést készítesz az otthonodról, a reflektorfénybe az otthonod egyedi előnyeit tedd, ami elkülöníti ezt a házat a többitől. Olyan ügyfeleket tudsz ezzel vonzani, akik hajlandóak a teljes árat kifizetni. Az otthonod, vagy a telek milyen olyan egyedi előnyt tud kínálni, amit a környéken elérhető többi ingatlan nem? Lehet, hogy van egy teraszod, ahol ki tud kapcsolódni az ügyfél, vagy lehet, hogy buja a növényzet és ez fogja megragadni a vásárló figyelmét. Van bőséges raktárhelyed, vagy egy reggeliző kuckód? A vásárlók, akik ezeket az előnyöket keresik, fel fogják keresni az otthonodat is. Ennek eredményeképpen nem kell több időt pocsékolj azzal, hogy olyanoknak mutasd meg a házadat, akikben nincs meg a kellő érdeklődés. Ehelyett olyan ügyfeleknek tudod kínálni az otthonod, akik motiváltak arra, hogy vásároljanak. Egyáltalán nem kell majd annyi bemutatót tartanod. És nem kell majd átszitálnod az ingatlanodat lehúzó ügyfelek ajánlatai közötti zsugori ajánlatokat sem. Ezt figyelembe véve létfontosságú, hogy felfedezd otthonod legvonzóbb és legegyedibb tulajdonságait. Vesd össze a házadat a környék többi házával, hogy lásd, mit tud a tiéd, amit a többi nem.